tisdag 26 februari 2013

Halka

Idag är det + 6 grader och det innebär att det är halt.
Det kommer att bli "min" olycka.

För ett år sedan halkade jag och slog i höften,
vilket resulterade i ett halvt års sjukskrivning 
innan det blev operation av den vänstra höftkulan.
Den högra är redan opererad. 

Igår halkade jag igen på min glashala uteplats.


Låg där som en strandad val och kunde inte ta mig upp.

Eller jag vågade inte röra mig ifall nåt var brutet.

Men jag klarade mig.

Mina barn tycker att det räcker nu med olyckor i familjen.

Idag värker alla muskler i kroppen och 
särskilt vänster arm som jag förmodligen tog emot mig med. 
Nu blir det broddar på!

2 kommentarer:

  1. Alldeles för mycket tråkigt på en vecka, både med exmannen och dig själv. Hoppas att du inte gjorde dig alltför illa. Broddar är ett måste!

    SvaraRadera
  2. Vilken fruktansvärd vecka du fick!
    Hoppas det går bra med allt.Kram!!!!!

    SvaraRadera