tisdag 5 mars 2013

VC - HC

Undrar om man blir friskare nu när Vårdcentralen
byter namn till Hälsocentralen?



Jag har i alla fall kontaktat min HC som är Porsöns hälsocentral 
för att få hjälp med mina gallstensanfall.
Eftersom jag opererat bort gallblåsan 2011
borde jag ju inte få sådan smärta.
Fick gå och lämna prover som visade att det inte fanns 
några gallstenar som satt fast.
Men däremot kan man få kramp i gallgångarna!?!


Sedan försökte jag kontakta ortopeden på Sunderbyn
för att klaga på min höftledsoperation.
Det kan ju inte vara meningen att man skall ha ont och halta
och vara tvungen att använda krycka
6 månader efter operationen.



Det är konstigt, 
innan en operation är alla så tillmötesgående och vill så gärna operera,
men efteråt får man ingen hjälp.



När operationen är gjord i Piteå måste man vända sig dit.
Får vänta till slutet av april innan jag får komma på undersökning
till läkaren som opererat.
Jobbigt när man måste ta sig dit med buss.

Vad jag är less på denna utslitna kropp, 
men jag tänker då inte operera mig igen
vad som än händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar