torsdag 7 mars 2013

SF Bio

Det kommer en massa bra filmer på bio som jag vill se!

Bl.a. några bra svenska filmer 
(som jag annars inte brukar gilla)
och några utländska.


Jag vill se:

Mördaren ljuger inte ensam
Baserad på Maria Langs deckare
(Jag älskade Maria Lang

Lore
Drama om NaziTyskland

The Impossible
Drama om tsunamin 2004

Kon-Tiki
Äventyr om Thor Heyerdahl

Safe Haven
Drama/romantik av Lasse Hallström

Den som söker
Drama/psykologisk thriller med Josephine Bornebusch

Jakten
Drama med Mads Mikkelsen


1 kommentar:

  1. Maria Lang var även min favorit. Ola Rapace spelar Christer Wijk och det stämmer inte riktigt med min bild av Langs deckarfigur. Men så är det ju alltid när böcker som man läst blir film. Man har skapat sig en bild av människorna i boken och den bilden stämmer inte.

    SvaraRadera